Τρίτη, 29 Αυγούστου 2017

Κάτσε καλά Γαβρόγλου



20 χρόνια μετά το "κάτσε καλά Γεράσιμε" και ενάμισι (1,5) από τον θάνατό του, ο Γεράσιμος Αρσένης, βρίσκει την δικαίωση από τους τότε διώκτες του και υπονομευτές της εκπαιδευτικής του μεταρρύθμισης το 1998.
Οι υποκινητές και πρωταγωνιστές των μαθητικών καταλήψεων το 1998, κυβερνήτες πια αυτής της χώρας έρχονται να εφαρμόσουν τον ένα από τους δυο σκληρούς πυρήνες της μεταρρύθμισης του Αρσένη, αυτήν για την κατάργηση των πανελλαδικών μέσα από το Εθνικό Απολυτήριο. Η άλλη για την μετά από αξιολόγηση πρόσληψη των εκπαιδευτικών με κατάργηση της επετηρίδας, περιμένει την εφαρμογή της ίσως και από τους σημερινούς κυβερνώντες μια και δέχονται ισχυρές πιέσεις από τους δανειστές γι το συγκεκριμένο θέμα.
Οι σημερινοί κυβερνώντες, ο ίδιος ο πρωθυπουργός, πρωταγωνιστής των μαθητικών καταλήψεων, πέταξαν στο καλάθι των αχρήστων τις μέχρι χθες διακηρύξεις τους για κατάργηση των πανελλαδικών και την ελεύθερη εισαγωγή στα πανεπιστήμια και αποδέχονται το οφθαλμοφανές:

  •  Κατάργηση πανελλαδικών προαπαιτεί Εθνικό Απολυτήριο
  • Εθνικό Απολυτήριο απαιτεί συγκρίσιμη αξιολόγηση με πανελλαδικού χαρακτήρα ενδοσχολικές εξετάσεις
  • Ενδοσχολική αξιολόγηση απαιτεί συχνές εξετάσεις από Τράπεζα Θεμάτων
Σήμερα λοιπόν, η Λούκα Κατσέλη μπορεί να πάει να καταθέσει στο μνήμα του Αρσένη το νομοσχέδιο των Τσίπρα - Γαβρόγλου, να ησυχάσει ο άνθρωπος, να νιώσει την δικαίωση για τον εμπαιγμό και τον διωγμό που υπέστη από τους τότε διώκτες του και σημερινούς προσκυνητές της μεταρρύθμισής του. 
Θα είναι το καλύτερο μνημόσυνο για τον μακαρίτη.

Υ.Γ.  http://www.alfavita.gr/arthron/gerasimos-arsenis-epeterida-asep-kai-mathitikes-katalipseis
...

Δύο θέματα επιχείρησε να προσεγγίσει και να αλλάξει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γ. Αρσένη: το πρώτο ήταν ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών σε συνάρτηση με την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το δεύτερο ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, με την κατάργηση της επετηρίδας, αλλά και η επιχειρούμενη -αν και ιδιαιτέρως «διστακτική»- αξιολόγησή τους.
Με την εν λόγω μεταρρύθμιση επανήλθαν οι εξετάσεις και μάλιστα πανελλαδικού τύπου σε 14 μαθήματα στη Β´ και στην Γ´ Λυκείου, ενώ «εισιτήριο» για την εισαγωγή των υποψηφίων του νέου συστήματος στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ήταν πλέον μόνο το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου. Βεβαίως με διάφορες ευνοϊκές ρυθμίσεις του πρώην υπουργού Παιδείας δίδονταν η δυνατότητα στους μαθητές να αξιοποιήσουν τον βαθμό στη Β´ Λυκείου μόνον αν είναι προς όφελός τους (μεγαλύτερος ή ίσος με αυτόν της Γ´ Λυκείου), ενώ καταργήθηκαν οι Γενικές Εξετάσεις στα τέσσερα μαθήματα των δεσμών (οι τελευταίες αντικαταστάθηκαν από πέντε επιστημονικά πεδία). Παράλληλα οι μαθητές μπορούσαν πλέον με βαθμό απολυτηρίου 9,5 να εισάγονται σε σχολές (χαμηλών βάσεων) της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο η διεξαγωγή πανελλαδικών εξετάσεων σε 14 μαθήματα, και μάλιστα στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων επί υπουργίας Αρσένη ενώ η αποδέσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στα πανεπιστήμια ήταν, σύμφωνα με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους μαθητές, πλασματική, αφού ο βαθμός του απολυτηρίου ήταν το μοναδικό κριτήριο για αυτήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου