Πολιτικοί Προβληματισμοί

13. Γιατί ΟΧΙ ΠΑΣΟΚ και γιατί ΠΩΣ και ΠΟΤΕ

Αγία Παρασκευή 23.3.2013
Φίλες και φίλοι
Τον Απρίλη του 2010 η «κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ» ξεκίνησε να εφαρμόζει το πιο σκληρό νεοφιλελεύθερο οικονομικό πρόγραμμα που έχει εφαρμοστεί ποτέ στη χώρα μας. Αγνόησε παντελώς πως αυτό το πρόγραμμα δεν είχε καμιά σχέση με τις ιδεολογικές και πολιτικές αρχές του. Με την επίκληση της κατάστασης αδυναμίας δανεισμού της χώρας, αποδέχθηκε το 1ο μνημόνιο που είχε σαν πρώτο αποτέλεσμα την βίαιη μείωση των αποδοχών μισθωτών και συνταξιούχων.  Αφήνω κατά μέρος την πλήρη αποδόμηση του εργασιακού κοινωνικού status που μέχρι εκείνη τη στιγμή μας κατέτασσε στα πολιτισμένα κράτη του κόσμου.
       Για όλα αυτά θα μπορούσα να δεχθώ όλες τις δικαιολογίες, όλες τις εξηγήσεις. Δυο πράγματα δεν μπόρεσα να δεχθώ και καθόρισαν πια την οργανωτική μου σχέση με τον χώρο.
........................
η συνέχεια στον σύνδεσμο:

 http://gavrasmichael.blogspot.gr/2013/03/blog-post_23.html

 

12. Για τον ενδιάμεσο πολιτικό φορέα

26 Οκτωβρίου 2013


       Η διαπιστωμένη αναγκαιότητα ύπαρξης πολιτικού φορέα (ενδιάμεσου, σοσιαλδημοκρατικού, κεντροαριστερού κ.λ.π.) δεν μπορεί να λειτουργήσει ως καθαρτήριο για τους συγκεκριμένους πολιτικούς που είτε με ιδιοτέλεια, είτε λόγω ανικανότητας συνέβαλαν με δικές τους αποφάσεις (νόμος περί ευθύνης υπουργών, νόμος περί τύπου, νόμος του βασικού μετόχου, νομοθετικές ρυθμίσεις για τον Λαυρεντιάδη, ακαταδίωκτο του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών, φοροδιαφυγή, διατήρηση προνομίων των ελίτ των ΔΕΚΟ, εξαθλίωση των εργαζόμενων στην εκπαίδευση, την υγεία, τα σώματα ασφαλείας κ.λ.π.) στην κοινωνική, οικονομική καταβαράθρωση εκατομυρίων πολιτών αυτής της χώρας.     Δεν μπορεί λοιπόν να σταθεί καμιά πολιτική κίνηση από την στιγμή που μέσα της υπάρχουν και δραστηριοποιούνται αυτοί οι πολιτικοί.  Χωρίς κάθαρση δεν γεννιέται τίποτε καινούριο.

 http://gavrasmichael.blogspot.gr/2013/10/blog-post_26.html

 

11. Η ματαίωση μιας μεταρρύθμισης

Η «θυσία» του Γ.Ν.Ν.Μελισσίων Αμ.Φλέμιγκ
Αθήνα 29.7.2013
Ενα κείμενο που γράφτηκε τον Ιούλιο, αλλά που επαληθεύτηκε τόσο δραματικά.Μέχρι σήμερα το Νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ, παραμένει "ακρωτηριασμένο" από την αυθαίρετη άρνηση των υπευθύνων να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και να αποκαταστήσουν την ομαλή λειτουργία του Νοσοκομείου.

http://gavrasmichael.blogspot.gr/2013/07/blog-post_30.html

10. Πολιτικό πραξικόπημα – ΕΡΤ

Αθήνα 15.6.2013
 
Χρειάστηκαν μόλις τέσσερις μέρες «πειρατικής» λειτουργίας της ΕΡΤ και το σκηνικό έχει αλλάξει εντυπωσιακά.
Τώρα λοιπόν ανακαλύψαμε πόσοι εκλεκτοί «κατεψυγμένοι» υπήρχαν στο ψυγείο που τους έβαζε η κάθε φορά εξουσία (πολιτική και συνδικαλιστική) στην ΕΡΤ και τους είδαμε επιτέλους να «ζωγραφίζουν» στο γυαλί
Τώρα που είδαμε πόσα πολλά και πανέμορφα μπορούν να παράξουν οι εργαζόμενοι, όταν η εξουσία (πολιτική και συνδικαλιστική) των σκοπιμοτήτων πάει στην άκρη,
Τώρα που ανακαλύψαμε πως.......

Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

9. Διά - λογοι…. Συνέντευξη του προέδρου του Συλλόγου των Απανταχού Νησιωτών ‘’Ο ΠΑΜΙΣΟΣ’’ κι εκδότου της ομώνυμης εφημερίδας ΜΙΧΑΛΗ ΓΑΒΡΑ στην Μαίρη Γεωργιοπούλου.

 29 Μαρτίου 2013

Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Αθηνών, Διευθυντής ορθοπεδικής κλινικής. Δημοσιεύσεις σε ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά, ερευνητική δραστηριότητα, συμμετοχή σε προεδρία συμποσίων… το λειτούργημα του γιατρού επιτρέπει ελεύθερο χρόνο για συντονισμό συλλόγου κι έκδοση εφημερίδας;
Αγαπημένη μου Μαρία, ξεκινώντας θέλω να δώσω τα συγχαρητήριά μου για την όμορφη εφημερίδα που έχετε στήσει και να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλους τους ανθρώπους στο «Κλειδί» και σε σένα προσωπικά για την πρόταση να έχουμε αυτό το διάλογο. Στην ερώτηση τώρα:

 Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

 8. Οι τρεις εξουσίες σε κρίση 

Αγία Παρασκευή 2.3.2012

Σε προηγούμενο άρθρο μου με τίτλο «Η παγκόσμια και η Ελληνική κρίση» (http://gavrasmichael.blogspot.com/2011/10/blog-post_14.html), προσπάθησα να αναδείξω πως εκτός από την παγκόσμια κρίση του καπιταλισμού η χώρα μας έχει και την δική της αυτοτελή κρίση που έχει ως κεντρικό πυρήνα την πελατειακή συγκρότηση και λειτουργία του κράτους, από της πρώτης συστάσεώς του το 1829. Ας αναλύσουμε περισσότερο την περίπτωση του ελληνικού κράτους, των θεσμών που το αποτελούν και την μορφή της κρίσης  ..................

Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

 

7. Κοινωνικές δράσεις και κοινωνική πολιτική

 Όλα αυτά τα χρόνια που συμμετέχω στα δημοτικά, ως δημοτικός σύμβουλος, συνηθίζουμε να λέμε πως σε ό,τι αφορά την κοινωνική πολιτική, οι διαπαραταξιακές διαφορές παραμερίζονται και επικρατεί η κοινή αντίληψη και συμφωνία. Δεν μπορούμε όμως να ισχυριστούμε πως την ίδια στάση και συμπεριφορά ακολουθεί και η σημερινή ηγεσία του Δήμου και της Κοινωνικής Πολιτικής. Υπάρχει εξόφθαλμη αντίθεση ανάμεσα στις διακηρύξεις και την μονοπαραταξιακή λογική και πρακτική που εφαρμόζεται. 

Με ιδιαίτερη επιμονή, προφορικά αλλά και με γραπτή αναφορά, έχω ζητήσει να αποκατασταθεί η 30χρονη παράδοση της λειτουργίας της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής του Δημοτικού Συμβουλίου.......................

 Για την συνέχεια πατήστε  ΕΔΩ
 

6. «Μετεξέλιξη των Δημ.Ιατρείων σε Κέντρο Προληπτικής Ιατρικής και Αγωγής Υγείας»

Με συντριπτική πλειοψηφία ψηφίστηκε επί της αρχής, στις 26-11-2011 η πρόταση για την «Μετεξέλιξη των Δημ.Ιατρείων σε Κέντρο Προληπτικής Ιατρικής και Αγωγής Υγείας», που εισηγήθηκε ο Μιχάλης Γαβράς για λογαριασμό της παράταξης «Μαζί για την Αγία Παρασκευή». Μέσα από μια δίωρη σχεδόν συζήτηση αναδείχθηκε η ανάγκη για την συνέχιση της λειτουργίας των Δημοτικών Ιατρείων και η μετεξέλιξη στις παρεχόμενες υπηρεσίες στους δημότες και αποφασίστηκε η συγκρότηση διαπαραταξιακής Επιτροπής για την από κοινού διαμόρφωση της τελικής πρότασης για την Οργανωτική δομή τους...........

Για την συνέχεια πατήστε  ΕΔΩ

  5. Έκτακτο Τέλος Ακινήτων και Κοινωνική Πολιτική του Δήμου. Μια πρόταση.

Αγία Παρασκευή 12.11.2011
Με την έκδοση ψηφίσματος «ανέξοδης» συμπαράστασης στους συμπολίτες μας που αδυνατούν να πληρώσουν το ΕΚΤΑΚΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ μέσω της ΔΕΗ, η Δημοτική Αρχή αναμένοντας την απόφαση στις 2.12.2011 του Συμβουλίου της Επικρατείας για την συνταγματικότητα του μέτρου, καταγγέλλει αυτή την πολιτική και δηλώνει την βαθειά ανησυχία και αντίθεσή της.
Παράλληλα στην ίδια συνεδρίαση του Δημ.Συμβουλίου, εισηγήθηκε ως μέτρο «κοινωνικής ευαισθησίας»..................

 Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

  4. Η παγκόσμια και η Ελληνική κρίση

 Αγία Παρασκευή 14.10.2011

Μετά και την κατάρρευση του «σοσιαλιστικού» μοντέλου λειτουργίας της ΕΣΣΔ, το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα βαδίζει την εξελικτική του πορεία ανεξέλεγκτα. Η σημερινή φάση χαρακτηρίζεται από την ασύδοτη κυριαρχία του χρηματοοικονομικού και πιστωτικού κεφαλαίου, που έχει δημιουργήσει μια τεράστια «φούσκα» από λογιστικά κεφάλαια που δεν αντιστοιχούν στο μέγεθος της παγκόσμιας πραγματικής οικονομίας. Σύμφωνα με επίσημες καταγραφές: το μέγεθος της παγκόσμιας «πραγματικής οικονομίας»,..................

 Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

 3. Διαφάνεια και κακοδιοίκηση. Το πολιτικό διακύβευμα στους Δήμους

 Με αφορμή την παρουσίαση μας αρκετά θετικού Ισολογισμού του Δήμου, οικονομικής χρήσης του 2010, θέλησα στην Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ασχοληθώ και να παρουσιάσω την κρυφή πλευρά των αριθμών. Όσα δεν λένε λοιπόν τα νούμερα, όσα δεν μπορεί να αποκαλύψει κανένας ισολογισμός και έρευνα από μας ορκωτούς λογιστές. Να μιλήσουμε για την πραγματική λειτουργία των Δήμων και για όσα καταμαρτυρούνται σε βάρος μας από την Τρόικα μέχρι τον τελευταίο πολίτη........

 Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

2. Κρίση αξιών και Τοπική Αυτοδιοίκηση 

Με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, η κρίση αξιών που ταλανίζει την χώρα μας από συστάσεως του Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα και η συμπεριφορά του πολιτικού προσωπικού της χώρας, ήρθαν στο κέντρο του ενδιαφέροντος των πολιτών και  αναδεικνύονται καθημερινά ως το κυρίαρχο ζητούμενο της κοινωνίας. Είναι τέτοια η έκταση της αμφισβήτησης που φθάνει στα όρια της ανοιχτής αποδοκιμασίας του πολιτικού συστήματος, αδιαφορώντας με ποιο θα αντικατασταθεί. .......

Για την συνέχεια πατήστε ΕΔΩ

 

1. Π.Κονδύλης: η παρακμή του αστικού πολιτισμού


"Η λειτουργία του ελληνικού πολιτικού συστήματος κατάντησε να αποτελέσει το βασικό εμπόδιο στην εθνική οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη – κάτι παραπάνω: έγινε ο αγωγός της εκποίησης της χώρας με μόνο αντάλλαγμα τη δική του διαιώνιση, δηλαδή τη δυνατότητα να προβαίνει σε υλικές παροχές παίρνοντας παροχές σε ψήφους." Π.Κονδύλης

* Πατώντας πάνω στην εικόνα του βιβλίου μπορείτε να το κατεβάσετε ολόκληρο

*Επειδή ο server του indy μάλλον δεν ανταποκρίνεται ανέβασα σε φωτό την εισαγωγή στη σελίδα μου στο facebook. Διαβάστε τες από εκεί:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2098760865186.2100008.1130325785&type=1

Θα παραθέσω επιλεκτικά μερικά αποσπάσματα από το βιβλίο τα οποία εντόπισα στο ιστολόγιο Τα μυστικά του κόλπου. Οι τίτλοι και οι υπογραμμίσεις είναι του γράφοντος.




Περί ελληνική «αστικής» τάξης

Σε καμιά στιγμή της η νεοελληνική πραγματικότητα δεν διαμορφώθηκε αποκλειστικά, καθοριστικά και τελεσίδικα από μια κοινωνική τάξη. H «αστική τάξη» δεν συγκέντρωνε ποτέ τα ειδοποιά γνωρίσματα της αστικής τάξης με τη δυτική έννοια / ενσάρκωνε με διαφορετικά τμήματά της άλλοτε άλλα γνωρίσματα του αστικού ήθους και έθους, ποτέ ταυτόχρονα και όλα / ποτέ δεν κατάφερε να δημιουργήσει γηγενή και αυτοτελή αστικό πολιτισμό.
Ο όρος διαδόθηκε στα πλαίσια των αναλύσεων της τοτινής ελληνικής κοινωνίας από μετριοπαθείς ή ακραίους αριστερούς κοινωνιολόγους και δημοσιολόγους. Υποδήλωνε μια άμεση ή έμμεση πολεμική / εισάγεται ως ο μεγάλος αντίμαχος της ανερχόμενης εργατικής τάξης. Επιπλέον, ο όρος χρησιμοποιήθηκε από τους δυτικούς κοινωνιολόγους στις αναλύσεις τους για τις μη αναπτυγμένες χώρες, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, με ένα ιδιαίτερο σκεπτικό.
Στην Ευρώπη υπήρξε ο αντίπαλος της αριστοκρατίας και της κληρικοκρατίας, ο φορέας μιας νέας θετικής αντίληψης για την οργάνωση της ζωής και μιας ρωμαλέας νέας κοσμοθεωρίας. Επειδή στην Ελλάδα δεν βρέθηκε αστική τάξη να παίξει τέτοιο ρόλο, δεν βρέθηκαν ούτε και λογοτέχνες ή ιστορικοί για να την υμνήσουν.
Για το νέο- ελληνικό κράτος, τα κόμματα και τους πολιτικούς θεσμούς
Ο μηχανισμός της λειτουργίας του κράτους διαμορφώθηκε ως εν μέρει τερατογεννετικό και εν μέρει ιλαροτραγικό αποτέλεσμα της διασταύρωσης των πιο προηγμένων τοτινών πολιτικών θεσμών, όπως ο κοινοβουλευτισμός και η καθολική ψηφοφορία, με μια κοινωνία διεπόμενη από πατριαρχικές σχέσεις, στάσεις, νοοτροπίες και αξίες (Όλα αυτά) συνεπέφεραν μια κοινωνική κινητικότητα: δημιούργησαν καινούριες ευκαιρίες πολιτικής και κοινωνικής σταδιοδρομίας και άνοιξαν σε ευρύτερες μάζες τον δρόμο από την ύπαιθρο προς τις πόλεις. — διόγκωση του κρατικού μηχανισμού (βλ. πελατειακές σχέσεις με τα κόμματα) και ενίσχυση του καθοδηγητικού ρόλου του κράτους.
Η τέτοια διόγκωση και διαμόρφωση του ελληνικού κράτους ούτε από κάποια εντόπια αστική τάξη υποκινήθηκε, ούτε την ωφέλησε. Απεναντίας, ο όγκος, η δυσκαμψία και η δαπανηρότητα του κράτους αποτέλεσε τροχοπέδη (…)
Σφάλμα να αποκαθίσταται ευθύγραμμες γραμμές ανάμεσα σε «τάξεις» και «κόμματα», ιδιαίτερα στην Ελλάδα / δεν πρέπει να παραβλέπεται η εκτεταμένη αυτονομία του πολιτικού – κομματικού παιγνιδιού ως πελατειακής σχέσης πολιτικού – ψηφοφόρου. Ο ψηφοφόρος παρέχει υποστήριξη προσδοκώντας προστασία. Ο πολιτικός εκποιεί το κράτος στους ψηφοφόρους, με αντάλλαγμα να το κατέχει ο ίδιος. / είναι κατά κανόνα δευτερεύουσες ή και απλώς προσχηματικές οι «ιδεολογικές» αντιθέσεις ή αντιθέσεις «αρχών». Στο πολιτικό φάσμα ένας πολιτικός καταλαμβάνει μια θέση γιατί όλες οι υπόλοιπες είναι κατειλημμένες / Η διόγκωση του κρατικού μηχανισμού για σκοπούς κομματικού οφέλους υπήρξε έργο εξίσου όλων των κομμάτων / όλα τα ελληνικά κόμματα υπήρξαν κρατικιστικά.
Ο πελατειακός χαρακτήρας των κομμάτων τα έκανε και «λαϊκά», εφ όσον η ανάγκη ταυτόχρονης εξυπηρέτησης ατόμων και ομάδων ή «κλάδων» μέσω του κράτους καθιστούσε ουσιαστικά αδύνατη την άσκηση μονοσήμαντης και συνεπούς ταξικής πολιτικής (τέτοιο θέμα δεν έμπαινε ποτέ πιεστικά. Η βαθμιαία αποσύνθεση των πατριαρχικών δομών δημιούργησε ως κύριο τμήμα του κοινωνικού κορμού μια ευρύτατη μάζα μικροαστών και μικροϊδιοκτητών, οι οποίοι μπορούσαν εξίσου καλά σε ένα «δεξιό» / «φιλελεύθερο» / «αριστερό» κόμμα. Η λεγόμενη αστική τάξη (βρέθηκε) συνήθως στα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας. Χρησιμοποιούσε τις ίδιες πελατειακές σχέσεις (…) στον τύπο της συνήθους κρατικιστικής λογικής (περισσότερη κρατική παρέμβαση).
Η «αστική τάξη» δε στάθηκε ποτέ αρκετά συγκροτημένη, ομοιογενής και ισχυρή ώστε να ταυτιστεί με την πολιτική διακυβέρνηση της χώρας. Στον 20ο αιώνα, η υποχώρηση των πατριαρχικών δομών ακολουθήθηκε από σταδιοδρόμηση στοιχείων με μικροαστική ή αγροτική προέλευση με μικροαστική καταγωγή, άρα με όχι δεδομένη ταύτιση με τα συμφέροντα της αστικής τάξης.
Ακόμα περισσότερο ο κρατικός μηχανισμός, ο οποίος προερχόταν κυρίως από καθυστερημένα στρώματα (χαρακτηριζόταν από) αγραμματοσύνη, στενοκεφαλιά, κουτοπονηριά ή συμπλεγματικότητα + η ανυπέρβλητη ικανότητα του δημοσίου υπαλλήλου να προσανατολίσει τη δραστηριότητά του σε απρόσωπες, γενικές και αφηρημένες αρχές. Αντ΄ αυτού, αξίες πατριαρχικής κοινωνίας: ιδιαίτερη πατρίδα, συγγενείς, φίλοι, φίλοι των φίλων, προστάτες και προστατευόμενοι. –> συνδυασμοί άλλοτε σπαρταριστοί και άλλοτε αξιοδάκρυτοι.
Κράτος. Η διανομή των θέσεων μέσω πατριαρχικών – πελατειακών διαδικασιών –> υπερβολική αύξηση των θέσεων –> χαμηλές αμοιβές. Η μιζέρια επακόλουθο της μεγαλοθυμίας. Πολίτες για το κράτος: Πάμπλουτος και παντοδύναμος δότης. Ταυτόχρονα, απατεώνας και τύραννος, άρα κάθε πλάγια οδός, κατανοητό και συγγνωστό μικροπαράπτωμα. (…) Τα πλάγια μέσα δεν αποτελούσαν πια την παράβαση των κανόνων, αλλά τον μόνο δυνατό τρόπο λειτουργίας τους.
Τα «τζάκια» συμφιλιώθηκαν με το κράτος μόνον από τη στιγμή που μπόρεσαν να το ελέγξουν (επιρροή στη μοναρχία – πελατειακός κοινοβουλευτισμός). Όμως το έλεγξαν για να το αδρανοποιήσουν, όπως τους υπαγόρευε ο κοινωνικός τους χαρακτήρας που ρίζωνε σε προκρατικές συνθήκες και έξεις. Έτσι οι γραφειοκρατικοί μηχανισμοί καταδικάστηκαν σε υποπλασία (εκσυγχρονιστική λειτουργικότητα) και υπερτροφία (ειδικό βάρος στην νεοελληνική πραγματικότητα). (…) Η ταξική σύγκρουση αμβλυνόταν γιατί όλοι οι «κλάδοι» στρέφονταν ταυτόχρονα προς τη μεριά του κράτους, ικετεύοντας ή απειλώντας το, και όχι σε πρώτη γραμμή ο ένας εναντίον του άλλου.