Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Σταθμοί ΜΕΤΡΟ και περιβαλλοντική υποβάθμιση

Σταθμοί ΜΕΤΡΟ και περιβαλλοντική υποβάθμιση

Αγία Παρασκευή 26.11.2023

Για την κατάσταση που επικρατεί γύρω από τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ (Δουκ.Πλακεντίας & Χαλάνδρι), την ατμοσφαιρική ρύπανση, την κυκλοφοριακή αναρχία και συμφόρηση καθώς και την περιβαλλοντική υποβάθμιση που προκαλούν, έχουν γραφτεί πάρα πολλά, με την αντίστοιχη επιστημονική τεκμηρίωση. ΖΩΝΕΣ ΠΥΡΟΣ τις είχαμε ονομάσει κάποτε.

Η Ατμοσφαιρική ρύπανση, ανθρωπογενής στην προκειμένη περίπτωση, χτυπάει κόκκινο πολλές μέρες κάθε καλοκαίρι, οι δείκτες που μετρά το ΥΠΕΝ (Βενζόλιο, Ο3, ΝΟ2, SO2,CO,PM-10, αρωματικοί υδρογονάνθρακες) υπερβαίνουν για πολλές ημέρες τα όρια συναγερμού και καταγράφονται από το Αστεροσκοπείο Αθηνών (υπάρχουν σχετικές βάσεις δεδομένων).

Η απουσία επίγειων μέσων μεταφοράς, με ελκυστική συχνότητα, μικρής διάρκειας και ακρίβεια στα δρομολόγια, από τους γειτονικούς δήμους προς τους σταθμούς, αναγκάζει τους πελάτες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους. Παράλληλα το κόστος του εισιτηρίου στα πάρκιν, είναι απαγορευτικό για τους μισθωτούς και τους μεροκαματιάρηδες.

Εξ αιτίας των παραπάνω, το πρόβλημα με την παράνομη και αυθαίρετη στάθμευση, που υπάρχει από την αρχή της λειτουργίας των σταθμών του ΜΕΤΡΟ, συνεχίζει να υπάρχει και έχει διογκωθεί και πάλι πάρα πολύ.

Οι περιοχές γύρω από τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο υπαίθριο πάρκιν, με την άδεια πλέον ΚΑΙ της Αστυνομίας. Ο καθένας παρκάρει όπου του αρέσει, μια και εκ των πραγμάτων έχει αποδειχθεί πως η "αστυνόμευση" ΔΕΝ είναι πλέον στα καθήκοντα της αστυνομίας και Δημοτική Αστυνομία ΔΕΝ υπάρχει.

Θα παρατηρήσω πως και τότε που τα πάρκιν ήταν ελεύθερα, χωρίς εισιτήριο, αφενός επικρατούσε πλήρης αναρχία μέσα στα πάρκιν, αφετέρου και πάλι είχαμε φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης και παράνομου παρκαρίσματος στις γύρω δρόμους σε απόσταση μικρότερη των 500μ. από τους σταθμούς, που παράλληλα διογκώνουν το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως και σήμερα.

Οσες θέσεις και να προσφερθούν ΔΩΡΕΑΝ, τόσο το πρόβλημα θα διογκώνεται, γιατί πολλοί περισσότεροι θα έρχονται με την ελπίδα, πως κάπου θα βρουν να σταθμεύσουν, λέει η κοινή λογική, αλλά και η πολύχρονη εμπειρία.

Αν θέλουμε να κάνουμε πρόταση για το θέμα, το πρόβλημα διευθετείται ΜΟΝΟ με την ανάπτυξη λεωφορειακών γραμμών από τους περιφερειακούς δήμους προς το ΜΕΤΡΟ, των οποίων τα δρομολόγια πρέπει να χαρακτηρίζονται από:

ελκυστική συχνότητα, μικρής διάρκειας και ακρίβεια,

ώστε κάποιος να έχει κίνητρο να πάρει το δημόσιο μέσο μεταφοράς και να μην χρησιμοποιήσει το ΙΧ του.

Παράλληλα θα πρέπει να εφαρμοστούν αντικίνητρα, όπως

·         η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης,

·         η διαμόρφωση των δρόμων, έτσι που να αποτρέπουν την δυνατότητα αυθαίρετης στάθμευσης, καθώς και

·         η επιτήρηση για την εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με την παράνομη στάθμευση.

Σε κάθε περίπτωση, ΔΕΝ μπορώ να αντιληφθώ στο όνομα ποιας λογικής,

·         εθίζουμε τους πολίτες στην παραβατικότητα και την παρανομία

·         αφήνουμε δυο γειτονιές της πόλης στο έλεος της αυθαίρετης, καταστροφικής και παράνομης στάθμευσης.

Τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ από την πολιτεία και τον Δήμο, την ευταξία, της επιτήρησης στην εφαρμογή του ΚΟΚ και την αποκατάσταση της ομαλής κυκλοφοριακής ροής στους δρόμους της περιοχής μας;;;;;;;;;

Η προστασία της περιοχής από την ανθρωπογενή ατμοσφαιρική ρύπανση, είναι όρος υγείας και επιβίωσης για τους κατοίκους της περιοχής.

 

Υ.Γ. Μεταφορά σε γραπτή μορφή της παρέμβασής μου στην χθεσινή (26.11.2023) Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του Περιβαλλοντικού Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντοπεύκου Παραδείσου Πευκακίων 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου